Scharinska du är det enda stället där jag känner mig riktigt hemma och lycklig när jag går ut. Enligt mig är de flesta andra ställen skit. Jag längtar ofta hem till umeå bara för att få gå ut och dansa till BRA musik och med sköna männsikor i fina lokaler. De flesta ställen spelar bara det som går på radio, de spelar samma skit hela tiden utan variation, utan ett endaste intresse för alternativ musik. Ibland undrar jag om de (så kallade djs) har ett musikintresse överhuvudtaget. Scharinska du är ett av få ställen där massor av olika musikstilar mixas och får ta plats. Livescenen är fantastisk och föränderlig. Stora kända artister och lokala oupptäckta artister får alla samma plats hos dig. Det är så jävla typiskt att det ännu en gång ska vara så att dyra nya skrytbyggen ska få prioriteras före något som är så mycket viktigare och större än vad politikerna förstår. Jag är så jävla trött på att en sån här diskussion ens ska få finnas.

I min värld hade kommunen prioriterat ett hus som dig Scharisnka och lagt ner pengar på underhåll innan det hade kunnat gå så här långt. Jag trodde att det fanns regler för sånt här. Jag är bara glad att jag kommer från en stad där vi vägrar att stå på sidan om. Jag älskar att vi ställer oss upp och protesterar, vi vägrar att dom ska få ta vårt favoritställe ifrån oss. Jag är stolt att vara från umeå men skäms över de förjävliga system som gör att nått sånt här ens kan komma på tal.

xx

din

puss älskling*

du är bäst <3

joli

bra skrivet!! håller absolut med om att scharinska är stället man längtar till att få gå ut till när man far hem till umeå. vore jättesynd om det försvann!

Anonym

Håller med till 100% !!mycket Bra skrivet Caroline!

Kan man inte en åka ifrån stan i 1 månad innan dom kommer med helt absurda, idiotiska ideer?!

Finns det ens på tal att dom ska ta bort Scharinska?

Vart kan jag få information om detta?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress