2 april 2018

Frankfurt

TRAVEL

Light + Building är en av världens största belysningsmässor, vartannat år går den av stapeln och i år var det dags igen. Det var tredje året för mig och denna gång valde jag att åka dit två dagar innan för att få se lite av Frankfurt. (Tidigare år har jag nästan bara sett mässområdet då det är intensiva dagar och mässan är stooor!) Till min glädje ville min kollega Julia hänga på, mycket kul!
 
 
Vi bodde intill floden Main som går genom staden. 
 
 
Vi gick över floden till området Sachsenhausen som varje lördag har loppis längs Museumsufer-området. Sjukt stor loppis med allt möjligt spännande!
 
 
(null)

På denna sida floden finns ett mysigt område med lite roliga butiker och caféer. 
 
 
Sen gick vi över en annan fin bro längs med huvudgatan Zeil och till det stora varuhuset Zeil Galerie. Riktigt bra shopping men långa köer och mycket folk. 
 
 
Det här fina huset låg runt hörnet där vi bodde.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress