(null)

Igår bestämde jag mig för att anta en yogautmaning. Varje dag i tre veckor, 15 min eller 90 min spelar mindre roll. Det viktiga är att få in det på rutin. Med hjälp av yoga_girls passande motto #yogaeverydamnday 

(null)
Det känns kul att utmana mig själv, det är dessutom en kort period som avslutas med en solresa. Jag har tränat yoga sen 2011 men det har gått i perioder hur mycket och vilken sort. Senaste halvåret har jag haft väldigt lite fysisk yogaträning utan mest yinyoga. Nu kör jag ashtanga hemma utifrån de klasser jag tidigare gått och de böcker jag har. Ska även försöka få in några pass på LoveYoga som jag tycker så mycket om men tyvärr haft svårt att få till. 

(null)

Yoga för mig är på två plan. Det viktigaste är hur det hjälper mot stress och negativa tankar. Jag hittade väldigt snabbt det meditativa i yoga. Ofta kan jag släppa allt runt mig och bara fokusera på andning och just den rörelsen som jag gör just då. Yogans filosofi tilltalar mig väldigt då den handlar mycket om att vara snäll mot sig själv, mot andra, mot naturen, djur och jorden. Det är inte konstigt att många yogisar slutar äta kött t.ex. Att jag själv ansvarar över och kan påverka mitt mående, mina tankar och mitt agerande mot andra och mig själv är väldigt centralt.

(null)

Jag gillar att träna med kroppen som redskap. Som kontorsjobbare och en medfött väldigt stel kropp är yoga väldigt hjälpsamt för att stretcha och bygga upp muskler. Det är häftigt att se vad kroppen klarar. Jag gillar ashtangans återkommande sekvenser. 

(null)


Dag 2 och jag känner mig riktigt peppad på denna yogautmaning, är du med mig?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress