3 februari 2018

2018!

DAILY

 
Hej!
(Om det nu är någon som kikar in här trots tystnaden)
Inte mycket som händer på den här bloggen, jag tycker tyvärr att blogg.se-appen är så dålig så inläggen blir inge fina. Jag sitter aldrig vid datorn hemma längre (Gör det ju hela dagarna på jobbet så). Men! Det vore kul att publicera grejer här emellanåt. Kanske ska det bli ett mål 2018. Jag har ju inga egentliga nyårsmål däremot så har jag satt tre stycken intentioner för året. Istället för löften eller mål (vilket jag är duktig på att göra och uppfylla) är intentioner mer något att leva efter - motto - ledord. Eftersom stress är min stora utmaning i livet så tänker jag att det är hälsosammare för mig att sätta upp intentioner än mål. Visst är mål bra, men jag är alldelles för duktig på att göra allt jag kan för att uppfylla dem (typisk högprestrerande tjej). Men att publicera någon gång per månad vore ju iaf kul och kanske inte allt för svårt.
 
 
På nyårsafton den 31/1 2017 var jag på Love Yoga (Bild ovan lånad från loveyogaumea instagram).
De tre intentionerna jag satte då var:
 
- Att vara mer i naturen (De är där jag finner lugn och samlar energi)
 
- Att ta pasuer för meditation i vardagen. Brukar gå ner till älven och bara sitta i solen ett tag, det funkar bra när jag har en stressig dag.
 
- Mer tid för skapande. Ända sen jag flyttade hem till Umeå så har jag inte målat eller sytt nästan alls. Det är  snart 5 år sedan och jag saknar det. Att ta den tiden då jag sätter mig ner och få vara kreativ är något jag verkligen vill. 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress